Tym razem proponuję udział w zabawie – „Jak działa nasz umysł?” – będzie trzeba odrobinę wysilić szare komórki, ale wysiłek powinien się opłacić. Dowiedzmy się co nieco o tym jak działa nasz umysł.

Po zabawie zapraszam do przeczytania reszty wpisu – pytań, które mam nadzieję pomogą metodykom projektować lepszy e-learning, uczestnikom kursów efektywniej się uczyć, a osobom zlecającym produkcję kursów, czy dobierającym wykonawcę uświadomić, że warto zwrócić uwagę na to, jakie interakcje znajdą się w kontencie.

Zabawa

Gra od National Geographic Channel – Rusz głową

Gra od National Geographic Channel – Rusz głową
http://www.natgeotv.com/pl/pulapki-umyslu/strefa-rozrywki/gra-interaktywna

Refleksje

Nancy Willard powiedziała kiedyś, że „Czasem pytania są ważniejsze, niż odpowiedzi”. Kilka pytań zatem, pozostawiam Wam:

  1. Dlaczego w kursach e-learning nie powinniśmy serwować „multitaskingu” umysłom naszych odbiorców?
  2. Na czym polega efekt odwrócenia uwagi? Czy ma zastosowanie w e-learningu?
  3. Co to jest pamięć krótkotrwała? Jaki jest jej związek z pamięcią długotrwałą? Dlaczego warto to wiedzieć projektując kursy?
  4. Dlaczego w kursach e-learning powinniśmy wykorzystywać postaci, a w szczególności ludzkie twarze?
  5. Dlaczego należy rozróżniać wartość „rzeczy” od jej rozmiaru w kursach e-learning?
  6. Jak perspektywa wpływa na postrzeganie? Czy trik z perspektywą zastosowany na schemacie – na przykład rozmieszczenia trzech etykiet na oddalającej się drodze – wpłynie na wartościowanie tych etykiet?

Źródła:

  • Przemek Hubisz

    Bardzo interesujące dzięki za udostępnienie.